Narzędzia użytkownika

Narzędzia witryny


komputery:logocs

Własne logo w Counter Strike Condition Zero

Jak zrobić własne spray logo w Counter Strike Condition Zero (zapewne i wcześniejsze wersje też). Ten sposób jest nieco toporny ale skuteczny, sam korzystam z logo stworzonego w ten sposób.

  • Zdobywamy, tworzymy obrazek, który ma być naszym logo. Ograniczę się do prostego przykładu, ale najważniejsze jest, aby wynikowy obrazek miał odpowiedni rozmiar, który można dobrać z tabeli poniżej. Ogólnie: długość, albo szerokość muszą być podzielne przez 16, a całkowita ilość pikseli nie może być większa niż 12288. Wspomniana tabela: Dopuszczalne rozmiary
16 32 48 64 80 96 112 128 144 160 176 192 200 224 240 256
16 t t t t t t t t t t t t t t t t
32 t t t t t t t t t t t t t t t t
48 t t t t t t t t t t t t t t t n
64 t t t t t t t t t t t n n n n n
80 t t t t t t t t t n n n n n n n
96 t t t t t t t n n n n n n n n n
112 t t t t t t n n n n n n n n n n
128 t t t t t n n n n n n n n n n n
144 t t t t t n n n n n n n n n n n
160 t t t t n n n n n n n n n n n n
176 t t t t n n n n n n n n n n n n
192 t t t n n n n n n n n n n n n n
200 t t t n n n n n n n n n n n n n
224 t t t n n n n n n n n n n n n n
240 t t t n n n n n n n n n n n n n
256 t t n n n n n n n n n n n n n n

Dodatkowo obrazek musi mieć indeksowaną paletę kolorów, oraz jeden z kolorów w tej palecie musi mieć wartość RGB: 0, 0, 255 (czyli niebieski). Wszystko co będzie miało ten kolor będzie przezroczyste. Oto jak to zrobić korzystając z darmowego programu IrfanView i jakiegoś gotowego obrazka:

  • Otwieramy plik

Otwieranie pliku

  • Wybieramy z menu Resize/Resample, tak aby dostosować rozmiar obrazka do tych z tabeli. Ja wybrałem rozmiar 80 na 144. Warto odznaczyć Preserve Aspect Ratio, inaczej nie wpiszemy poprawnego rozmiaru, ale za to nasz obrazek może być zdeformowany. Aby nie był zdeformowany należy przyciąć go do odpowiednich proporcji (jesteś zdany/a na siebie). Ważne: wpisujemy rozmiar o 2 piksele mniejszy, czyli 78 na 142, dlaczego - później. Zatwierdzamy zmiany. Oto zrzuty ekranów:

Resize/resample w IrfanView Zmiana rozmiaru obrazka

  • Dodajemy niebieską ramkę, dlatego, że jeśli w obrazku nie pojawi się niebieski kolor, to logo w grze będzie szare. Jeśli mamy prostokątny obrazek, to najlepiej dodać niebieską ramkę. Ramka będzie mieć rozmiar, z każdej strony, 1 piksel, dlatego wcześniej odjęliśmy po 2 piksele w pionie i poziomie. Pamiętajmy, że ramka ma mieć kolor niebieski (R: 0, G: 0, B: 255). Wybieramy z menu Canvas size:

Dodanie ramki do obrazka

Dodanie ramki do obrazka

  • Pora na zmianę palety (zmiejszenie ilości kolorów). Wybieramy z menu Decrease color depth, wybieramy jako ilość kolorów: 256. Oto zrzuty ekranów:

Zmiana na paletę indeksowaną Zmiana ilości kolorów

  • Tak się składa, że podczas ostatniej operacji nasz kolor niebieski mógł stać się nieco mniej niebieski, dlatego też edytujemy paletę i sprawdzamy, czy aby na pewno jest to niebieski. Wybieramy z menu Edit Palette:

Zmiana palety

  • Pojawi się okno z paletą, sprawdzamy nasz kolor niebieski (przed i po zmianie), jak widać niebieski miał nieco czerwonego (4) i zielonego (2):

Paleta kolorów przed zmianą

Po zmianie koloru na niebieski

  • Zapisujemy obrazek jako BMP (możemy go już zapisać pod nazwą „{logo.bmp”, znak „{” informuje o tym, że obrazek zawiera przezroczyste piksele):

Zapis obrazka Zapis jako BMP

Jeśli mamy nieco umiejętności, możemy pobawić się jakimś bardziej złożonym programem graficznym (ja używam Gimpa) i zrobić nieco lepiej prezentujące się logo - z odpowiednimi proporcjami i wyciętym konturem (nie prostokątne). Oto pierwotny obrazek o rozmiarze 750 na 598 przerobiony na logo i gotowy do umieszczenia w pliku WAD (uwaga: zapisałem go jako PNG, nie BMP, aby mniej zajmował - więc jeśli chcesz skorzystać z tego logo musisz przerobić PNG na BMP i, być może, zrobić indeksowaną paletę):

Świnka przed

Obrazek przed modyfikacją

Świnka po

Obrazek po modyfikacji

  • Mamy już obrazek BMP, pora go przerobić na plik WAD. Potrzebne będzie do tego Texture SDK - coś, co pakuje kilka obrazków w jeden plik WAD. Rozpakowywujemy archiwum gdziekolwiek. Pojawi się katalog „Samples” i kilka innych plików. Z katalogu „Samples” wywalamy wszystko i umieszczamy tam swoje logo pod nazwą „{logo.bmp”. Uruchamiamy plik BAT „makewad.bat”. Jeśli wszystko poszło dobrze, to powstanie plik „samplewad.wad”, zmieniamy jego nazwę na „tempdecal.wad” i umieszczamy w katalogu gry. W przypadku Counter Strike Condition Zero i standardowej instalacji, jest to: „c:\Program Files\Valve\Steam\SteamApps\[twoj_nick_tutaj]\condition zero\czero\”. Jeszcze jedna uwaga - po umieszczeniu logo w tym katalogu nie wchodźmy w grze do opcji, inaczej nasze logo zostanie nadpisane przez to oryginalne z CS - rozwiązeniem jest nadanie atrybutu read-only plikowi „tempdecal.wad”.
  • Oto rezultat:

Logo w CS - rezultat

Logo w CS - rezultat

komputery/logocs.txt · ostatnio zmienione: 2014-02-27 02:02 (edycja zewnętrzna)