Narzędzia użytkownika

Narzędzia witryny


komputery:python

Python - remote debugging (Blender)

Aby móc debugować skrypty zdalnie (np. w Blenderze) należy:

  1. Zainstalować Winpdb wraz z zależnościami.
  2. Dodać do swojego kodu linijkę: import rpdb2; rpdb2.start_embedded_debugger('pass'), w pojedyńczych cudzysłowach podajemy hasło, które potem posłuży do połączenia w debugerze.
  3. Uruchomić debugowany skrypt, który będzie wyglądał na zawieszony, ale w rzeczywistości czeka na zgłoszenie zdalnego debugera (jest pewien timeout - 5 minut, więc uwaga na to).
  4. Uruchomić program Winpdb i wybrać z menu „File” → „Attach”. Zostaniemy poproszeni o hasło, które jest zapisane w skrypcie, Winpdb sam powinien rozpoznać działającą sesję.
  5. Po podłączeniu możemy swobodnie debugować program.
  6. Kończymy działanie używając „File” → „Detach”, inaczej skrypt będzie wisiał.

Źródło: Winpdb

Python - linki

Kilka użytecznych narzędzi:

  • iPython - bardzo przyjemna konsola dla Pythona. Ma kolorowanie składni, uzupełnianie kodu. Konieczna jest instalacja kilku zależności.
  • Winpdb - przenośny debugger. Możliwe debugowanie skryptów osadzonych w innych programach (np. w Blenderze).
  • Eclipse oraz Pydev - środowisko do pisania programów w Pythonie.
komputery/python.txt · ostatnio zmienione: 2014-02-27 02:02 (edycja zewnętrzna)